piątek, 15 lipca 2011

Jak uniknąć opłat za kartę w mBanku? Kiedy zostanie pobrana opłata za kartę debetową w mBanku?

W ostatnim wpisie uzewnętrzniałem się jaki to mBank jest bee, że wprowadza opłatę za kartę debetową. No bo prawdą jest, że to co się obecnie w mbanku dzieje nie za bardzo mi się podoba. Nie wiadomo czy obecna zmiana nie pociągnie za sobą jakichś kolejnych opłat, które już tak łatwe do ominięcia mogą nie być.

Wiele osób mylnie twierdzi, że opłata zostanie pobrana już w sierpniu. To na szczęście nie prawda. Bank ma obowiązek wcześniejszego informowania klientów o ewentualnych zmianach i na szczęście tego się trzyma. Skoro nowe przepisy odnośnie kart debetowych wchodzą z początkiem sierpnia. To opłata za posiadanie karty debetowej może być pobrana dopiero we wrześniu, bo jak wiadomo prawo nie działa wstecz.

A w dzisiejszym wpisie właśnie o tym jak tej opłaty uniknąć. Oto nowe warunki stawia przed nami tak popularne eKonto:

Z dniem 1 sierpnia 2011 roku zostaje wprowadzona opłata za posiadanie karty debetowej, w wysokości 2PLN.

Z lokaty można być zwolnionym gdy:
- wykona się transakcje bezgotówkowe kartą (lub kartami) dołączonymi do rachunku na conajmniej 100 PLN.
- ma się aktywowaną usługę "Wypłaty z wszystkich bankomatów", która kosztuje miesięcznie 5 PLN i pozwala bez 'dodatkowych prowizji' (oprócz miesięcznego potrącania 5zł z rachunku) wypłacać pieniądze ze wszystkich bankomatów.

Opłaty lub ewentualny ich brak za wszystkie inne usługi mBanku jak na razie pozostaje bez zmian. Czyżby do czasu? Niby 2PLN miesięcznie nie jest wielką tragedią i da się przeboleć. Osobiście będę tą opłatę omijał płacąc częściej za zakupy kartą. Pieniądze i tak zostałyby wydane, po prostu forma płacenia będzie częściej elektroniczna.

Posiadam jeszcze 2 konto izzyKonto, które zostało mi od kilku ładnych lat, po skończeniu 18. I tutaj nasuwa mi się ciekawe pytanie. Ponieważ w zmianach odnośnie opłat za kartę możemy przeczytać, że zwolnieni są z opłaty klienci do 18. roku życia posiadający izzyKONTO. Oznacza to, że cała młodzież może być spokojna o swoje kieszonkowe trzymające w mBanku. Ciekawy jestem po prostu, czy mnie zostanie zabrana opłata 2zł za to konto :)

Kwestia ciekawa, ale raczej nie będę ryzykował. Korzystam głównie z ekonta i karty do niego dołączonej, a izzykonto zostało mi z "młodości". A obecnie wykorzystuje je raczej trochę do zbilansowania sobie pieniędzy i trochę bardziej organizacyjnych spraw.

2 komentarze:

  1. Panie autorze:) ja się chciałam dowiedzieć czy nie chwyci mnie to 2zł jeżeli ktoś prześle na moje konto np 150 zł i ja mu zaraz odeśle spowrotem... Transakcja bezgotówkowa jak by nie było jest i to powyżej 100zł... Proszę o odpowiedź najlepiej na gg 3439560 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety opisana sytuacja " ktoś prześle na moje konto np 150 zł i ja mu zaraz odeśle spowrotem" nie zwalnie z opłaty. Ponieważ w regulaminie banku jest wyraźnie napisane, że tylko transakcje bezgotówkowe KARTĄ na kwote 100zł zwalniają z opłaty za kartę.

    A przelew w 2 stron jest owszem transakcją bezgotówkową, ale nie wykonany kartą, więc opłata zostanie pobrana.

    W przypadku jeżeli robiłaby Pani zakupy np. 2 razy w miesiący na kwotę 55 zł, i zapłaciłą kartą. To w sumie wydane bezkotówkowo kartą miałaby Pani 110zł, i wtedy 2 złote nie zostałoby zabrane z rachunku.

    OdpowiedzUsuń